Painon pudottamisen ei tarvitse merkitä pohjatonta nälkää ja päivittäin tuntikausia kuntosalilla huhkimista. Näillä helpoilla ohjeilla voit lisätä kehon palamisreaktioita terveellä ja hyvällä tavalla.

1. Muista aamiainen

Kyllä, tämä on klisee, mutta aamiainen on päivän tärkein ateria. Aamiainen ei ole vain päivän ensimmäinen energia-annos, vaan se myös luo pohjan kehon energiankäytölle loppupäiväksi. Jos jätät aamiaisen väliin, elimistö siirtyy säästötilaan jolloin energian palaminen vähenee. Pahimmassa tapauksessa voit jopa alkaa lihomaan, jos jätät aamiaisen väliin keinona pudottaa painoa.

2. Pyöräile töihin

Yksi helpoimmista tavoista kunnon kohottamiseksi on tehdä kuntoilusta päivittäinen rutiini. Miksi istuisit kuntosalilla kuntopyörän päällä, kun voit pyöräillä töihin? Kun vaihdat auton polkupyörään, kehosi aktivoituu ja nivelet pysyvät liikkeessä. Viekö pyöräily töihin edes loppujen lopuksi niin paljon enemmän aikaa kuin aamuruuhkassa jonottaminen?

3. Käy aikaisemmin nukkumaan

Käy aiemmin nukkumaan - Vitamail
Huolehdi, että saat kahdeksan tunnin unet joka yö. Silloin tunnet itsesi virkeämmäksi, tunnet vähemmän nälkää ja jaksat paremmin arjen askareissa.

Yöunen kanssa kitsastelu on yksi yleisimmistä syistä siihen, että painon pudottaminen ei suju toivotusti. Riittämätön uni aiheuttaa väsymystä, uupumusta ja stressiä, jolloin elimistö ei toimi maksimaalisella potentiaalillaan.

Käy nukkumaan oikeaan aikaan ja huolehdi, että saat kahdeksan tunnin unet joka yö. Silloin tunnet itsesi virkeämmäksi, tunnet vähemmän nälkää energianpuutteen vuoksi ja jaksat pysyä aktiivisena arjessa.

4. Seiso enemmän, istu vähemmän

Onko sinulla mahdollisuus seistä tai kävellä päivän aikana työpaikallasi? Käytä mahdollisuus hyväksesi! Yksi näppärimmistä tavoista lisätä elimistön energianpolttoa on pysyä liikkeessä pitkin päivää.

Nykyään liian monet istuvat suurimman osan työpäivästään ja kotiin tullessaan he heittäytyvät sohvalle ja laittavat TV:n päälle. Ei tarvita suurtakaan muutosta, kun vaikutukset jo huomaa elimistössä. Nouse ylös ja seiso tunti tai pari päivässä, tulet yllättymään kuinka nopeasti kuntosi kohenee.

5. Treenaa järkevästi

Monet luulevat, että kalorien tehokas polttaminen vaatii tuntikausien juoksemista juoksumatolla. Vaikka se voikin olla tuloksellista, se ei suinkaan ole ainoa tapa kuntoilla tehokkaasti. Harvalla on aikaa ja mahdollisuus käyttää päivittäin useita tunteja kuntoiluun. Intervalliharjoittelu on silloin hyvä vaihtoehto. Tee 10–20 minuutin intervalliharjoituksia 2-3 kertaa viikossa ja alat huomata vaikutuksen.

6. Vältä rankkoja dieettejä

Vältä rankkoja dieettejä - Vitamail
Rankat dieetit voivat saattaa elimistösi säästötilaan, mikä hidastaa energian palamista ja rasvanpolttoa.

Erilaiset trendit ohjailevat nykyisiä dieettejä. Melkein joka viikko mainostetaan uutta superdieettiä, jonka avulla laihdut 5 kg viikossa tai saat «unelmiesi vartalon» vain kolmessa kuukaudessa. Kun näet tällaisia mainoksia, on viisasta vain siirtyä rauhassa seuraavalle sivulle. Avain hoikempaan vartaloon on terveellinen ja monipuolinen ruokavalio. Syö vähemmän ja terveellisemmin, ja jätä rankat dieetit väliin.

7. Ajattele pitkäjänteisesti

Älä odota välittömiä tuloksia! Elimistön palamisreaktioiden edistäminen painon pudottamiseksi terveellä ja luonnollisella tavalla on aikaavievää. Todelliset hyvät tulokset tuntuvat elimistössä vasta puolen vuoden kuluttua. Tie terveeseen kehoon vaatii kärsivällisyyttä ja kurinalaisuutta, mutta juuri sen vuoksi tavoitteen saavuttaminen tuntuu sitten sitäkin ihanammalta.

8. Ota MetaBurn-kapselit päivittäin

MetaBurn on kehitetty edistämään elimistön palamisreaktioita. Siinä on täydellisen tasapainoinen sekoitus kromia, fukoksantiinia, chiliä ja vihreää teetä. Kaksi kapselia päivittäin voi tehostaa rasvan ja hiilihydraattien hyödyntämistä energiaksi elimistössä. Metaburnin avulla saat enemmän irti painonpudotuksesta.